În vederea acordării Avizului Ministerului Educației Naționale privind oportunitatea realizării unor investiții efectuate de către autoritățile publice locale la unitățile de învățământ profesional și tehnic (IPT), finanţate prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 (POR/10/2017), axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile şi axa prioritară 10 – Îmbunătăţirea infrastructurii ed
Mai multÎnvățământul profesional reprezintă un traseu de formare profesională inițială care se organizează pentru calificări profesionale, nivel 3 conform Cadrului Naţional al Calificărilor, stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale în conformitate cu Registrul Național al Calificărilor, în funcție de nevoile pieței muncii, identificate prin documente strategice de planificare a ofertei de form
Mai multÎncepând cu anul școlar 2017-2018, efectuarea stagiului de pregătire practică a elevilor din învățământul dual se va desfășura în baza contractului de pregătire practică în învățământul dual și a anexelor acestuia, încheiat între unitatea de învățământ, operatorul economic partener de practică și elevul sau părintele/tutorele/susținătorul legal instituit al acestuia.În Monitorul Oficial nr. 795 di
Mai multÎn vederea consultării publice, în condiţiile art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, dar si a consultării preliminare interinstituționale, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic publică Proiectul de ordin al ministrului privind Calendarul etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare la în
Mai multBeneficiile participării în IPT și, la scară mai extinsă în EFP (educație și formare profesională), pot lua diverse forme și apar la diferite momente de timp, atât pentru persoanele care participă în acest sistem cât și pentru angajatori și societate, în general.Pentru persoanele care se află în IPT/ EFP beneficiile apar atât în timpul cât și (mult) după participarea la programul de formare. Perso
Mai multÎn urma aplicării prevederilor OUG nr. 81/ 2016, de modificare și completare a Legii educației naționale nr.1/2011, a fost posibilă introducerea învăţământului dual, ca o alternativă a învăţământului profesional. Astfel, în luna aprilie 2017 a fost reglementată organizarea şi funcţionarea învăţământului dual prin metodologie specifică aprobată prin OMEN 3554/aprilie 2017, urmând apoi un larg proce
Mai mult