Cercetare privind calitatea furnizorilor de IPT din România
În ultimii zece ani, la nivelul Uniunii Europene, s-a intensificat colaborarea între Statele membre în vederea implementării a ceea ce s-a numit Procesul Copenhaga, demarat în 2002, cu următoarele obiective strategice2:
- Consolidarea dimensiunii europene în domeniul educației și formării profesionale, astfel încât Europa să fie recunoscută ca punct de referință mondial pentru cei care învață;
- Creșterea transparenței în domeniul educației și formării profesionale;
- Consolidarea politicilor, sistemelor și a practicilor care sprijină informarea, consilierea și orientarea;
- Cercetarea modalităților de promovare a transparenței, comparabilitatea, transferabilitatea și recunoașterea competențelor și/sau a calificărilor;
- Creșterea sprijinului acordat dezvoltării competențelor și a calificărilor la nivel sectorial;
- Elaborarea unui set comun de principii privind validarea învățării non-formale și informale;
- Promovarea cooperării în domeniul asigurării calității în educație și formare profesională;
- Nevoile de învățare ale profesorilor și formatorilor.