Raport Final privind analiza funcțională a Învățământului Profesional și Tehnic din România
Acest raport prezintă o analiză funcțională a sistemului de învățământ profesional și tehnic din România și cerințele de pe piața forței de muncă. Această analiză funcțională se axează pe învățământul profesional și tehnic (ÎPT) inițial organizat în învățământului secundar superior în filierele profesional și tehnologic și învățământ post secundar în școli postliceale și școli de maiștri. Pe baza analizelor de date și sondaje, raportul documentează cele mai recente politici în ÎPT și reformele structurale și organizaționale derulate în România în ultimii ani.
Scopul principal al raportului este de a analiza structura, organizarea și funcțiile ÎPT și de a formula recomandări pentru a răspunde cerințelor pieței forței de muncă și ale societății, în contextul provocărilor demografice la nivel național și ale evoluțiilor pe plan mondial. În același timp, în raport sunt identificate oportunități de adresare a acestor provocări prin sublinierea potențialului de a actualiza structura organizatorică și de management a ÎPT și de a susține îmbunătățirea rezultatelor, dezvoltarea competențelor și a oportunităților de angajare.